torsdag 11 februari 2010

"se på tv"

I kväll är jag bjuden hem till en kille för att se på tv. När han bjöd in mig började jag skratta för hallå, se på tv en fredagkväll?! det är ju underhållning på hög nivå! Men visst vi är ju kompisar så varför inte.

Så upplyser en vän om att "se på tv" inte alls handlar om att se på tv. Va vadå?
När jag tänker efter är han ganska engagerad i att umgås med mig men bara på ett sådant sätt som jag uppfattat som vänskapligt. Se film hos klasskompisar, sitta på samma ställe i biblan, ha cykelsällskap osv osv...

Ok, jag är uppenbarligen inte är en stjärna vad gäller att uppfatta andras flirt men OM han, vilket jag starkt betvivlar, vill mer än att se på tv så har han gjort en del missar. Vi har en relation som jag skulle beskriva bäst som syster- bror. Det finns ingen attraktion alls. Att han är modell och söt som en nybadad hund spelar liksom ingen roll.

Det får mig att tänka på hur övertydlig man måste vara för att en person ska förstå vad man vill. Sett från hans synvinkel har han bjudit med mig på massor av grejer så hur skulle jag inte kunna fatta?! Från min sida känner jag mig dock mest trygg i vår syskonliknande relation.
Att cykla tillsammans och se på filmer bygger relation och inte attraktion. Lär mig av hans misstag.

Jag lovar att han bara vill se på tv ikväll oavsett vad andra säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar