tisdag 2 februari 2010

bara vara


Övar på att vara passiv och lita på att det fungerar. Våga lita på att jag är bra som jag är när jag bara är. Låter enkelt och det är det stundom också, faktum är att det är himla skönt att bara vara. Låta andra styra tangenterna under grupparbeten, låta vänner bjuda en på middag (tack :)), våga vara tyst och låta andra ta initiativ till samtal. Jag behöver inte övertyga andra om att jag är både rolig, klok, snygg, andlig, trygg och allt annat man någonsin kan önska sig av en vän och kvinna. Slappna av och lita på att andra gillar mig ändå, eller snarare just därför.
Ibland kommer dock prestationen ilandes och jag undrar om jag inte absolut borde säga något intressant nu. Borde jag inte det... och kanske det?! Nä. Lägg av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar