lördag 16 januari 2010

Prinsessan av Ingenmansland

I en lägenhet i mitten av riket Ingenmansland bor en Prinsessa som är alldeles, alldeles underbar (se bara på hennes tentaresultat, det lockiga håret, sinnet för svart humor, intelligensen, hennes fina hem, matlagningstalangen, den vältränade kroppen... ja ni förstår).
Prinsessan är i detta land mycket lycklig samtidigt som hon är olycklig. Hon har och är allt hon kan önska sig!... förutom någon att dela allt detta fina med. Denna ensamhet gör att hon med tiden börja tvivla på att hon har kapacitet nog för att göra Ingenmansland till ett Minmansland. Tvivlet får Prinsessan att genomsöka hela sitt rike för att finna felen och orsakerna till att ingen mer än hon verkar vilja bo i hennes fina rike. Hon lagar alla hålen hon upptäckter och gör så tills hon en dag ser att det inte finns något mer att rätta till. Trots sina ansträngningar är hon fortfarande ensam och det är nu Prinsessan blir olycklig på riktigt. Hon har gjort allt men prinsarna hon möter verkar inte se det. Prinsessan krisar men inget ont som inte för något gott med sig ty mellan tårarna föds insikten att hennes enda fel varit att hon någonsin trott att det är något fel på henne.
Denna blogg är en sann sagan om Prinsessan som bestämda sig för att älska sig själv, veta och känna att hon är allt hon behöver vara och sist men inte minst låta andra uppleva detta!

2 kommentarer:

  1. Vilken söt blogg. Roligt med ett tjejperspektiv på det här med raggningsteknik. Jag är själv kille och har lärt mig mycket de senaste åren om mig själv just genom sådana självhälpsböcker som är kopplade till pick-up-scenen och NLP.

    Det finns en slags härlig komik i alla dessa mentala omvägar vi tar istället för att bara stöta på och visa oss sårbara. För mig som är en mycket reflekterande persom kan dessa dejtingtekniker paradoxalt nog hjälpa mig att slå krokben på mitt intellekt så att jag kan vara mera näravarande... istället för rädd för en tjejs reaktioner...

    Men det lustiga är att dejtingspelet är ett spel där båda parter vill göra mål i samma kasse, eller snarare en dans som måste dansas i takt för att inte någon av parterna ska känna sig underlägsen eller skrämmas bort. Vi är för söta vi människor.

    Kan inte du bjuda mig på middag? Jag tror jag skulle kunna bli kär i en kvinna som förstår sig på social dynamik och kan skämta om det.

    A Really Nice Real Man ;)

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om att vi människor är söta :) Vi vill så gärna bli älskade och accepterade... finns det någon drivkraft som är större så säg!

    Middag låter som en bra idé ;)

    SvaraRadera