måndag 25 januari 2010

har flirt blivit mitt nya fel att rätta till?


För att lyckas med flirt handlar det i mångt och mycket om att veta och känna sitt värde. Det är bara när man verkligen gör det som man kan utstråla sann skönhet. (för att kunna ta flirten vidare till en relation är det än viktigare att vara trygg i sig själv). Som den perfektionist jag är har jag märkt att studier i flirt riskerar att sänka min självkänsla genom att jag plötsligt får veta hur jag "borde" flirta. Istället för att fokusera på att jag är värd att älskas precis som jag är blir jag rädd och känner mig otillräcklig och då har ju dessa studier sin motsatta effekt. Kanske ska jag lägga undan böckerna en tid och fokusera på och låta min självkänsla näras av det jag redan lärt mig?! Låter som en bra idé :)
Tar med andra ord ett litet steg tillbaka och vänjer mig sakta med säkert vid dessa nya tankar på hur jag skulle kunna bete mig. Bättre att öva på några få saker i taget än att helt drunkna i alla tips och trix.
Flirt ska inte bli ännu ett måste, ett krav och en brist som jag måste rätta till innan jag är bra nog för att en kille ska gilla mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar