torsdag 28 januari 2010

kvalitet vs kvantitet


Men varför varför varför finns det så lite skrivet om kvinnor och flirt?! De flesta böcker om relationer riktade till kvinnor handlar om just det- Relationer! men om man inte har en relation då...?!
Sedan finns alla problemfokuserade böcker, de som ber mig gräva i min uppväxt och förhållandet till min pappa...*suck* Det har jag redan gjort och ja jag insåg att min pappa inte alltid haft den mest positiva inverkan på mig. Sen då? Kan jag inte bara få lite seriösa svar om hur jag som tjej attraherar och håller kvar en kille?
På forumet jag nämnde i förra inlägget finns faktiskt en tråd för oss tjejer och enligt killarna där behöver en tjej inte mycket mer än att 1. se bra ut 2. inte vara dum i huvudet (mao inte vara förälskad för det är en seriös sinnessjukdom).
Uppfyller hon dessa krav menar killarna att hon kan få vilken kille som helst. Men jag vill inte ha vilken kille som helst, det är det som är grejen! Jag vill ha killen jag vill ha. Kvalitet framför kvantitet verkar gälla för de flesta tjejer men det motsatta är normen för killar, åtminstone verkar det vara så...
När jag är klar med det här ska jag banne mig skriva en egen flirtbok för tjejer, en bok klokare än Veckorevyn men inte vallgravsdjup som Freud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar